reklama

6 kíl šťastia

Na strednej škole som mal jedného kamaráta, ktorý začal na maturitách svoju úvahu na tému Šťastie asi nasledovne: Šťastie... Čo je to šťastie? Šťastie je, keď na tráve stúpneš do h...a! Svojim spôsobom mal pravdu, no písomnú maturitu zo slovenčiny si musel zopakovať. Vtedy som rozmýšľal, ako by som začal túto prácu ja. Asi tiež nejakou rečníckou otázkou. Ale nič slávne ma nenapadlo. Mal som 18 alebo 19 rokov a o skutočnom šťastí som toho vedel pramálo. Myslím, že čo je to skutočné šťastie, to človek pochopí až v momente, kedy zistí, o čo všetko by prišiel, keby ho nemal. Dnes, s odstupom času, určite by som našiel pár námetov. Zo všetkých ale uvediem práve jeden... taký 6-kilový :-).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Ak som u niekoho vzbudil zvedavosť, tak v tom ešte chvíľku budem pokračovať. Veď čo všetko dnes môže mať 6 kíl? 6 litrov mlieka, objem nadbytočného tuku u priemerného dospelého muža, taška s notebookom, s olovrantom a s mesačnou administratívou, či taká malá multifunkčná tlačiareň. Ale ani jedna z týchto vecí pre mňa nie je synonymom pre 6 kíl šťastia. A určite nie som sám :-).

Skúste si predstaviť ten najkrajší úsmev, akým ste kedy boli obdarení. Aj keď naozaj veľmi milujem svoju manželku, mám rád svojho otca i mamu, miloval som úsmev svojej babky, predsa len pre mňa je ten najkrajší úsmev bezzubý :-). Úsmev zrodený z našej lásky. Úsmev, ktorý nás prinúti zabudnúť na tie chvíľe, kedy sme sa kvôli nemu nevyspali. Úsmev, ktorý nám dennodenne pripomína, kde sa nachádzajú priority. Našich vlastných 6 kíl šťastia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Volá sa Ondrejko a prišiel k nám počas „halloweenskej noci". Má tmavé očká, jemné vlasy, maličký nos a ústa po tatovi. Ale inak je úplne po mamine. Občas večer nevie zaspať a jeden by myslel, že v ňom vtedy nájde čerta, no v momente keď zaspí, pre toho anjelika by ste zniesli modré z neba. Keď je najedený a do ružova vyspinkaný, to jeho džavotanie a „bublinkovanie" popretkávané úsmevmi a pohľadmi venovanými práve vám, to sa nedá ani zlatom ani soľou vyvážiť.

V minulosti ma často bolo počuť, ako raz s manželkou budeme vychovávať naše dieťa. Že ho nerozmaznáme, že sa ho budeme snažiť vychovávať tak, aby poznal skutočné hodnoty a vedel posúdiť, čo je správne a čo nie, aby bol raz pre iných „svetlom na návrší". Ale čoraz viac zisťujem, aké to vie byť ťažké. Ešte má len 4 mesiace a už máme problémy niečo mu odoprieť. Ale veď my sa to všetci spolu nejako naučíme. Prípadne skočíme k rodičom domov po radu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veď oni si to už všetko vyskúšali. A nie raz. S manželkou sme dávnejšie boli na jednej detskej omši, kde po čítaní evanjelia bola nádherná malá scénka zahraná pre deti. Bolo to niekedy okolo dňa Matiek a cieľom scénky bolo vysvetliť deťom, čo všetko pre nich robia ich maminy. Začala tým, ako malý chlapec prišiel za mamou a začal: „Mami, mám pre Teba účet. Spísal som, čo všetko som za posledný týždeň doma urobil. Upratovanie izby = 50 Sk, hral som sa s bratčekom = 35 Sk, išiel som nakúpiť = 60 Sk, povysával som predsieň a obývačku = 75 Sk..." a takto pokračoval vo svojom vyúčtovaní. Keď skončil, po chvíľke ticha mu jeho mama odpovedala. „Aj ja mám pre Teba účet. Od malička som Ťa umývala a prebaľovala = 0 Sk, prala som Ti a žehlila = 0 Sk, varila, piekla, upratovala = 0 Sk, obliekala som Ťa, vychovávala = 0 Sk, ... a takto pokračovala ešte chvíľku, až kým nedodala: „A vieš prečo som to pre Teba robila zadarmo? Pretože Ťa veľmi ľúbim..." Scénka skončila tým, ako jej ten malý chlapec roztrhal účet, ktorý mal spísaný na papieri a mamine sa ospravedlnil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šťastie... čo je to šťastie? Šťastie je, keď viete, že žiť máte s kým a hlavne máte pre koho....

Ako je napísané v jednej bratislavskej palacinkárni (dúfam, že som si to dobre zapamätal):

Nech je pre Vás každý východ slnka začiatkom nového života a každý západ nech je jeho koniec a nech vo Vás každý z týchto životov zanechá stopu láskyplného skutku konaného pre blížnych. (RUSKIN)

Ondrej Gombárik

Ondrej Gombárik

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

manzel, rodic, syn, brat, obcan, dusou sportovec, telom uz dnes viac clovek pracujuci hlavou... milujem ludi, sny, fantaziu a vsetky dobre veci... verim na rodinu, lasku, buducnost a na moznost menit veci k lepsiemu... Zoznam autorových rubrík:  Zápisky z denníka - občasníkaÚsmevné úvahyMenej úsmevné úvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu